Als ondernemer of bedrijfseigenaar bent u altijd op zoek naar publiciteit en naamsbekendheid om uw klantbereik, populariteit en vindbaarheid te vergroten. Het is belangrijk om hierbij professioneel te werk te gaan: alle uitingen die u via uw bedrijf doet reflecteren op uw bedrijf en helpen mee een reputatie te creëren en in stand te houden. Publiciteit en marketing voor bedrijven is een heel vakgebied op zichzelf, waar onderzoek in wordt gedaan, opleidingen voor bestaan en specifieke technieken voor zijn ontwikkeld om zo effectief en efficiënt mogelijk (potentiële) klanten aan te spreken. Over alles moet namelijk worden nagedacht: de vormgeving, de toon, de kleurstelling, het lettertype, de aanspreekvorm, de lengte, de informatiedichtheid, noem het maar op. Tevens moet er bepaald worden welk medium er wordt gebruikt om de boodschap en het imago van, en informatie over, uw bedrijf over te brengen. U kunt namelijk traditionele gedrukte advertenties gebruiken, bijvoorbeeld in kranten en tijdschriften of op posters in allerlei formaten. Maar u kunt tegenwoordig natuurlijk ook gebruikmaken van publiciteit, marketing en reclame-uitingen via internet. Banners, advertenties op andere websites of videomateriaal. Met name deze laatste optie wordt snel populairder. Dit heeft met meerdere dingen te maken. Het is namelijk zo dat:

  • Video’s en filmpjes een heel hoge informatiedichtheid hebben.
  • Video’s en filmpjes via platforms als YouTube en Vimeo heel eenvoudig te delen zijn via sociale media als Facebook, Twitter en Vine.
  • Steeds meer informatie – denk bijvoorbeeld aan nieuwsberichten – wordt door middel van video’s en filmpjes overgebracht, want beelden zeggen meer dan woorden.
  • Video’s en filmpjes trekken eenvoudig de aandacht en zijn snel en op elk willekeurig moment te bekijken door uw (potentiële) klanten. Voorwaarde is dan wel dat deze filmpjes niet al te lang zijn.

Wat kunt u hier als ondernemer of bedrijfseigenaar nu mee? U kunt bijvoorbeeld investeren in het laten maken van een animatiefilm voor uw bedrijf. Laat u professioneel een animatiefilm maken, dan heeft u alles dat er in te zien is zelf in de hand. Het mooie aan een animatiefilm maken is immers dat alles mogelijk is! U kunt het zo grappig, leuk, informatief, maf en fantastisch maken als u zelf wil!

Een animatiefilm maken, hoe gaat dat?

Laat u een animatiefilm maken voor uw bedrijf, dan is het aan te raden daar een professioneel animatiebureau voor in te schakelen. Zoals gezegd heeft marketing en publiciteit een eigen type professionals, maar dit geldt tevens voor animatiefilmmakers. Idealiter wilt u natuurlijk een combinatie van deze twee kwalificaties in degenen die voor uw bedrijf een animatiefilm maken. Dit is precies wat M-media Videoproducties voor u in huis heeft. Een animatiefilm maken gaat voor hen over het effectief omzetten van (tekstuele) informatie naar aansprekend beeld, nauw overleg met de klant en streven naar het voldoen aan de gepresenteerde wensen, eisen en voorkeuren. Hun productieteam verwijst naar zichzelf als ‘videoproductie passionisten’ en doet niets liever dan voor u en uw bedrijf de best passende animatiefilm maken. Waarom is M-media zo geschikt om een animatiefilm te maken voor uw bedrijf?

  • M-media bestaat sinds 2000 en heeft dus inmiddels 15 jaar ervaring in de productie van filmpjes, video’s en animaties voor bedrijven – ze zijn dus ouder dan YouTube!
  • Volgens M-media gaat een animatiefilm maken vooral over heldere en effectieve communicatie: het stellen en overbrengen van een duidelijk doel.
  • Bij M-media laat u eenvoudig en betrouwbaar een animatiefilm maken die u daadwerkelijk – meetbaar en zichtbaar – voordeel oplevert.
  • M-media gelooft in animatiefilms die krachtig, kort en helder zijn.
  • Laat u bij M-media een animatiefilm maken, dan zorgen zij dat het filmpje naadloos past bij uw bedrijf, doelstelling en (gewenst) imago.

Dat M-media zonder of twijfel of terughoudendheid overtuigd is van de kracht van haar eigen animatiefilm, maken zij duidelijk door zo veel mogelijk informatie op hun eigen website (ook) over te brengen in de vorm van animatiefilmpjes. Gaat u een animatiefilm laten maken voor uw bedrijf, maar heeft u nog niet besloten waar en hoe u die taak precies wilt uitbesteden? Op hun website m-media.nl vindt u een uitgebreid portfolio, waar u precies kunt zien wat voor bedrijven en organisaties u voorgingen en M-media inschakelden om hun (animatie)film te maken. Opvallend aan de website van M-media is dat er zeer weinig tekst op staat. Liever laat het team achter M-media hun werk voor zichzelf spreken. Ook hier ziet u weer het voordeel van video als online content: laat u een animatiefilm maken, dan kunt u hele boodschappen beknopt en overzichtelijk weergeven op een manier die veel aantrekkelijker is dan tekst of zelfs tekst met informatie en/of illustratieve afbeeldingen.

Een offerte aanvragen

En wat mag dat dat kosten, vraagt u zich waarschijnlijk af, een animatiefilm maken? Dat staat niet expliciet vermeld op de website van M-media, omdat de kosten van een productie erg afhangen van de eisen, wensen en voorkeuren van de opdrachtgever. Overweegt u dus bij M-media in te schakelen om een animatiefilm te maken, dan kunt u eenvoudig online een contactformuliertje invullen om zo een offerte aan te vragen. U kunt al enkele opmerkingen, vragen en ideeën doorgeven, waarna M-media contact met u opneemt. Ook wanneer u meer wilt weten over hoe professionals een animatiefilm maken, wat daarbij komt kijken en hoe zo’n productieproces eruit ziet, kunt u contact opnemen met M-media of op de hoogte blijven van leuke weetjes omtrent bedrijfs- en animatiefilm maken door hun blog te volgen, waar zij allerlei nieuwtjes, trends en inspiratiebronnen delen, natuurlijk altijd in videovorm!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn